Cum să îți pornești propria afacere de mobilier personalizat

Scris pe 10th Apr 2020

Mulți oameni intră zilnic în magazine de mobilă și ies de acolo dezamăgiți pentru că nu au găsit niciun produs care să corespundă, cât mai mult, nevoilor lor. Tu îi poți ajuta să-și satisfacă aceste nevoi începând propria afacere cu mobilier la comandă. Este o decizie ce va aduce câștig de ambele părți.
Iată, mai jos, câteva sfaturi pentru a demara o afacere în acest domeniu:

Alege un nume pentru activitatea ta de mobilier la comandă.

Alege forma juridică adecvată – în funcție de volumul de activitate preconizat, poți alege să îți desfășori activitatea ca persoană fizică autorizată sau ca titular al unei întreprinderi individuale, însă forma juridică optimă este cea a unei societăți comerciale cu răspundere limitată (SRL).

Obține autorizații de funcționare – Producția de mobilier este o activitate cu impact semnificativ asupra mediului, astfel că, la înființarea unei fabrici de mobilă, va fi necesară obținerea unei autorizații de funcționare din partea Agenției pentru Protecția Mediului. O fabrică de mobilă va necesita și o autorizație pentru prevenirea și stingerea incendiilor, iar societatea va trebui să respecte normele specifice de securitate a muncii.

Decide ce tip de mobilier personalizat vei produce. În funcție de specificul activității vei putea alege codul CAEN potrivit, din cele patru coduri CAEN de mai jos:
– 3101 – Fabricarea de mobilă pentru birouri și magazine;
– 3102 – Fabricarea de mobilă pentru bucătării;
– 3103 – Fabricarea de saltele și somiere;
– 3109 – Fabricarea de mobilă n.c.a. (necuprinse în clasificările anterioare).
Linia ta de mobilier la comandă ar putea conține toate tipurile de mobilier, cum ar fi dormitorul, sufrageria și bucătăria sau poate o vei restrânge la un singur tip de mobilier, să zicem, birouri personalizate sau paturi.

Alege spațiul în care îți vei desfășura activitatea, în funcție de cât de automatizată vrei să fie afacerea ta la început și de utilajele pe dorești să le achiziționezi. Cel mai des întâlnite utilaje într-o fabrică de mobilă sunt următoarele:
– compresor
– instalație de exhaustare
– mașină de găurit
– mașină de aplicat cant
– fierastrău circular
– centru de prelucrare
– mașină de frezat.
În plus, vor fi necesare mici scule pentru operațiunea finală de asamblare a mobilierului precum:
– mașină pentru găurit
– fierăstrău pendular electric
– pistol electric pentru aplicat capse si cuie
– suflantă de aer cald

De asemenea, dacă vei livra mobilierul la domiciliul clienților vei avea nevoie de o mașină de transport pe care o poți folosi, de asemenea, pentru aprovizionarea cu materii prime.

Alege furnizori de materiale și accesorii. Îți sugerez să alegi furnizori cunoscuți pe piață, care au o oferta diversificată pentru a-ți ușura procesul de achiziții.

Stabilește gama de prețuri pentru mobilier, prin identificarea potențialilor clienți. Este bine ca, înainte să demarezi afacerea, să identifici grupul țintă căruia te adresezi și unele informații statistice precum: venituri, grupa de vârstă, preferințe în ceea ce privește materialele folosite, culori, forme etc. Identificarea acestor aspecte te va ajuta atât la stabilirea tipului de mobilier pe care îl vei produce, cât și la stabilirea nivelului prețurilor și calitatea materialelor folosite.Cu cât clienții tăi vor fi dispuși să plătească mai mult pentru mobila pe care o achiziționează, cu atât vor fi mai atenți la calitatea produselor, obligându-te, în acest fel, să achiziționezi doar materii prime și materiale de top. Pentru a construi clientela, ai putea sa iei în considerare niște prețuri mai mici, pe care sa le ajustezi pe masură ce afacerea ta se dezvoltă.

Nu uita ca ai nevoie de un program în care să poți proiecta mobila pentru clienții tăi, din care sa generezi randări și oferte de preț și să poți trimite proiectele în producție. Un astfel de instrument te ajută să arăți ca un adevărat profesionist în fata clientului și să elimini erorile ce pot apărea între faza de ofertare și cea de producție. Dacă nu ai suficientă experiență în programe de proiectare sau un angajat specializat în asta, îti recomandăm un program de proiectare ce conține baze de date configurabile, pe care le poți utiliza imediat.

Promovează-ți afacerea pe internet. Poți crea un site sau o pagina de social media pentru a prezenta proiectele pe care le-ai realizat și a atrage noi clienți.

Postări Recente

iwerp

Categorii

Taguri

3D ALL Business Configurator Mobilier