Îmbunătățește managementul producției în fabrica ta de mobilă.

Scris pe 20th iul. 2020

content 5

Producătorii de mobilă se confruntă cu multiple provocări, creșterea costurilor materiale și lipsa forței de muncă calificate fiind cele mai comune. Aceste provocări, la care se adaugă schimbările continue ale mediului, înseamnă nevoia de îmbunătățire permantă. Iată câteva idei despre cum să îmbunătățești managementul producției în firma ta:

Îmbunătățește gestionarea stocurilor.

Controlul stocurilor este un act de echilibrare, în special pentru producătorii de mobilă la comandă, deoarece un stoc prea mare poate avea o implicație importantă asupra fluxului de numerar și, în plus, necesită un spațiu de depozitare extins. Un bun sistem de gestionare a stocurilor va crea o aliniere între nivelul stocurilor, producție și cerințele clienților, ceea ce scade riscul de lipsă de produse și inventar excesiv. Pentru a avea în permanență un control asupra nivelului stocului, este indicat să folosești programe de stock management care permit setarea unor limite minime și maxime de stoc pentru fiecare produs și te atenționează atunci când au fost depășite. Astfel, tu ai un control mai clar și elimini blocajele de stoc.

Minimizează pierderile rezultate din procesul de producție prin minimizarea consumului de materii prime.

Utilizarea eficientă a resurselor are ca rezultat reducerea cantității de deșeuri produse, reducând în același timp costurile inutile. Examinează procesele de producție actuale și identifică reperele pe care le poți îmbunătăți. Ia cate un reper odată și stabilește rezultatul pe care vrei să-l atingi (de exemplu, scăderea cantității de deșeuri rezultate în urma exploatării acelui reper cu 10% în următoarele 12 luni). După ce ai finalizat cu acesta, treci la următorul.

Planifică și programează toate activitățile de producție.

Pentru planificarea eficientă a producției este esențial să cunoști, în permanență, gradul de încărcare al angajaților tăi și al utilajelor, inventarul cât și comenzile pe care trebuie să le execuți. Atunci cand planifici, poți utiliza resursele mai eficient. Un plan te va ajuta sa creezi o conexiune mai bună între departamente. De exemplu, folosind o soluție de proiectare încă din procesul de vânzare, poți trimite o listă exactă cu necesarul de materiale la achizitii si să transmiți documentația de producție direct în fabrică. Astfel poți elimina timpii pierduți cu transmiterea informațiilor, precum și eventualele erori de comunicare între departamente. Prin folosirea unui sistem de management al resurselor vei putea evita blocajele și vei avea o vedere de ansamblu clară asupra sarcinilor fiecărui angajat.

Utilizează resursa umană optimă.

În special pe partea de proiectare mobilier, pentru operarea în softuri dedicate, a devenit din ce în ce mai dificil să găsești personal calificat, iar pretențiile salariale ale acestora nu sunt deloc mici. Vrei să treci de la schiță desenată pe hârtie la următorul nivel, dar, dacă achiziționezi un soft de proiectare, nu ai un angajat care să lucreze în el? Din fericire există soluții ce vin la pachet cu o bază de date ce poate fi utilizată imediat. Astfel, proiectarea este cu mult simplificată și nu ai nevoie de oameni cu cunoștințe avansate, pentru că principiile constructive au fost gândite înainte, de niște specialiști, iar corpurile de mobilier au fost preconfigurate. Angajații tăi doar aduc corpurile în scenă, iar sistemul face restul (respectă principii constructive, impune limite bazate pe acestea, pune accesorii și tot ce este nevoie pentru a-ți putea scoate o lista cu toate materialele necesare în proiect). Sistemul generează documentația de productie și poți da mobilierul direct în lucru. Astfel, cu un singur angajat, poți avea proiectare, ofertare, listă de achiziții și documentație de producție în mai puțin de o oră. Este foarte important, însă, să îți achiziționezi un sistem care include și baze de date, altfel vei avea nevoie de cineva care să cunoască proiectare la un nivel cel puțin mediu, precum și de răbdare, pentru ca va dura cel puțin 1 – 2 ani să-ți creezi propria ta baza de date.

Automatizează procesele.

Lipsa de automatizare poate cauza probleme de comunicare între departamente și risc crescut de erori – în special pentru comenzi personalizate sau complexe. De aceea, utilizarea sistemelor informatice în activitatea de proiectare are efecte benefice asupra întregii companii. De la configuratoare ce au în spate baze de date parametrizabile pentru a te ajuta în procesul de ofertare și proiectare, până la soluții de tip ERP (Enterprise Resource Planning) personalizate pe specificul industriei în care activezi, toate te vor ajuta să crești rentabilitatea afacerii tale și, implicit, profitul.

Investește în tehnologia potrivită.

Tehnologia poate ajuta producătorii de mobilă să îmbunătățească managementul producției, dar alegerea soluției potrivite poate fi dificilă. Există multe soluții diferite pe piață. Software-ul autonom îndeplinește un scop specific, cum ar fi CRM, inventarul și managementul producției, în timp ce un sistem integrat, ca software-ul ERP, are o gamă largă de funcționalități.
Când începi căutarea unor soluții de proiectare sau ERP, caută-le pe acelea care se pliază cel mai bine pe activitatea ta și îți acoperă, în proporție cât mai mare, nevoile.

Postări Recente

iwerp

Categorii

Taguri

3D ALL Business CAD Configurator Mobilier proiectare asistata de calculator